As a follow-up to our visit to the Brussels Planetarium, where our primary students felt so motivated, the primary teachers have prepared the following activities in a coordinated manner:
The first graders had observed and manipulated the solar system in 3D before the visite; this enabled them to complete their manipulation through exercices given to them after the visit departing from the 3D model.
For grades 2 and 3, pupils will be preparing a project to be presented by groups, through a poster with information and labelling in French, on the following items:
The fourth graders will be preparing a project/presentation about a planet chosen randomly for them. The project is about creativity and research; therefore the students can decide how they want to present their project, either through a powerpoint presentation, or a 3D model, or a poster with information and labelling in English. Items to be included are:
The fifth graders will be preparing a project/presentation about a God/ Goddess and a myth involving that God/ Goddess. The goal is for them to learn about a mythological character and share their knowledge with the class.
The project, once more, is about creativity and research; therefore the students can decide how they want to present their project, either through a power point presentation, or a poster with photos and labelling, or else with family trees of the God/Goddess.
During Science class in French, the fourth and fifth graders will build several weather tools such as anemometer, wind vane or rain gauge.
--------------------------------
Après la visite au Planétarium, où les élèves de primaires se sont montrés très motivés, les enseignantes des différentes classes ont préparé de façon conjointe les activités suivantes:
Les grades 1 avaient observé et manipulé le système solaire en 3D avant la visite et ensuite ils compléteront leurs manipulations par des exercices donnés à partir de la maquette.
Les grades 2 et 3 prépareront un projet qui sera présenté en groupe, en format affiche avec des étiquettes et de l’information en Français; les sujets traités seront les suivants:
Les grades 4 prépareront un projet/présentation sur un planète choisi pour eux de façon aléatoire. Le projet cherche à promouvoir leur créativité et leur capacité de recherche; par conséquent les élèves choisiront le format de leur présentation, soit powerpoint, ou bien un modèle 3D, soit une affiche avec des étiquettes et de l’information en Anglais. Le sujets à traiter seront les suivants:
Les grades 5 prépareront un projet/présentation sur un Dieu/Déesse et un mythe en relation avec lesdits Dieu/Déesse. Le but de cette activité leur permettra d’apprendre de la culture sur la mythologie et de partager cette connaissance avec la classe.
Aussi pour eux, cette activité vise à développer leur créativité et leur capacité de recherche; par conséquent, les élèves peuvent décider le format de leur présentation, soit powerpoint, ou bien une affiche avec des étiquettes et des photos, soit un arbre généalogique sur le Dieu/Déesse.
Pour le cours d’Eveil en Français, les grades 4 et 5 construiront plusieurs instruments météorologiques, tels que l’anémomètre, la girouette ou le pluviomètre.
----------------------------------