News - Ecole montgomery

Planetarium @ Brussels Expo

As a follow-up to our visit to the Brussels Planetarium, where our primary students felt so motivated, the primary teachers have prepared the following activities in a coordinated manner:

The first graders had observed and manipulated the solar system in 3D before the visite; this enabled them to complete their manipulation through exercices given to them after the visit departing from the 3D model.

For grades 2 and 3, pupils will be preparing a project to be presented by groups, through a poster with information and labelling in French, on the following items:

  • the planets (solar system); or
  • moon-sun-earth system (orbiting, rotation) with creation of a simple model; or
  • vocabulary of the weather

The fourth graders will be preparing a project/presentation about a planet chosen randomly for them. The project is about creativity and research; therefore the students can decide how they want to present their project, either through a powerpoint presentation, or a 3D model, or a poster with information and labelling in English. Items to be included are:

  • Characteristics of the planet (location in the solar system, physical characteristics of the planet inside and outside, temperature, atmosphere, how far the planet is from the sun, what the planet is composed of); and
  • Relation of name to Greek God (Jupiter, Mars, Neptune…. ).

The fifth graders will be preparing a project/presentation about a God/ Goddess and a myth involving that God/ Goddess. The goal is for them to learn about a mythological character and share their knowledge with the class.

The project, once more, is about creativity and research; therefore the students can decide how they want to present their project, either through a power point presentation, or a poster with photos and labelling, or else with family trees of the God/Goddess.

During Science class in French, the fourth and fifth graders will build several weather tools such as anemometer, wind vane or rain gauge.

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Après la visite au Planétarium, où les élèves de primaires se sont montrés très motivés, les enseignantes des différentes classes ont préparé de façon conjointe les activités suivantes:

Les grades 1 avaient observé et manipulé le système solaire en 3D avant la visite et  ensuite ils compléteront leurs manipulations par des exercices donnés à partir de la maquette.

Les grades 2 et 3 prépareront un projet qui sera présenté en groupe, en format affiche avec des étiquettes et de l’information en Français; les sujets traités seront les suivants:

  • les planètes (système solaire); ou bien
  • le système lune-soleil-terre (révolution, rotation) avec création d’un modèle simple; ou bien
  • vocabulaire de la météo.

Les grades 4 prépareront un projet/présentation sur un planète choisi pour eux de façon aléatoire. Le projet cherche à promouvoir leur créativité et leur capacité de recherche; par conséquent les élèves choisiront le format de leur présentation, soit powerpoint, ou bien un modèle 3D, soit une affiche avec des étiquettes et de l’information en Anglais. Le sujets à traiter seront les suivants:

  • Caractéristiques du planète (localisation dans le système solaire, caractéristiques physiques du planète à son intérieur et extérieur, température, atmosphère, distance du soleil, composition du planète); et
  • Relation de son nom avec la mythologie grecque (Jupiter, Mars, Neptune…. ).

Les grades 5 prépareront un projet/présentation sur un Dieu/Déesse et un mythe en relation avec lesdits Dieu/Déesse. Le but de cette activité leur permettra d’apprendre de la culture sur la mythologie et de partager cette connaissance avec la classe.

Aussi pour eux, cette activité vise à développer leur créativité et leur capacité de recherche; par conséquent, les élèves peuvent décider le format de leur présentation, soit powerpoint, ou bien une affiche avec des étiquettes et des photos, soit un arbre généalogique sur le Dieu/Déesse.

Pour le cours d’Eveil en Français, les grades 4 et 5 construiront plusieurs instruments météorologiques, tels que l’anémomètre, la girouette ou le pluviomètre.

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